Ćwiczenia ogólnorozwojowe, kondycyjne, sposobem na urozmaicenie zajęć BbL.. Zajrzyj wkrótce niebawem pojawi się tu więcej tekstu…

Ostatnio często na naszych spotkaniach Biegam bo Lubię, jako pewien blok zajęć, wykonujemy różne ćwiczenia ogólnokondycyjne czy ogólnorozwojowe. Bardzo mi to pasuje, od pewnego czasu  zresztą, jeszcze zanim zaczęliśmy je regularnie praktykować na BBL-u, sam je wykonywałem przy okazji treningów biegowych, zazwyczaj już po bieganiu, na leśnej polance (gryzą komary), lub na skraju lasu (nie gryzą :) ) w Siczkach. Robiłem to, bo wiem już, że trening nie może być zbyt jednostronny, polegający głównie na bieganiu, tylko bardziej zróżnicowany.

Ostatnio mam kłopoty z bólem nogi, który choć wygląda jak ból w związku z kontuzją, to trudny jest do ścisłego zdefiniowania. Boli mnie prawa noga, wysoko, jakby w stawie biodrowym, ale z przodu i dodatkowo jakby w pachwinie. Łykam na to różne środki, glukozaminę, witaminy, i gdy muszę przezwyciężyć ból, to jeszcze ibuprom, który dość dobrze go ogranicza. Wygląda na to, że pomimo sporej intensywności bólu (przez większość czasu po prostu kuleję :( ) to jednak da się z tym biegać, ból mam od półmaratonu 23 czerwca, a przecież tydzień później brałem udział w biegu w Sadku na 10km (z rekordowym dla mnie czasem 46:04) tydzień później w Skaryszewie i znów tydzień później w Rykach na 10km. Niewiele daje odpoczynek, po tygodniu bez biegania czuję się prawie tak samo jak na początku.

Ostatnio jednak doszedłem do wniosku, że problemy te mogą wynikać nie z urazu nogi, tylko z powodu jakiegoś ucisku w dolnym odcinku kręgosłupa. Od paru już lat, regularnie raz do roku miałem z nim kłopoty, raz na jakiś czas musiało mnie „połamać” chodziłem zgięty i nie mogłem się wyprostować, co po kilku dniach zawsze mi przechodziło. Czytałem sporo na ten temat, i możliwe że wszystko ma początek właśnie w tym kręgosłupie, którego nawet jeśli nie można naprawić, to warto wzmocnić wszystkie mięśnie wokół, mięśnie grzbietu, brzucha, mięśnie wszystko co odpowiada za utrzymywanie prawidłowej postawy.

Dlatego szukam ciekawych ćwiczeń, które postaram się tu właśnie zaprezentować, choćby po to, by mieć je w jednym miejscu, gdy będę chciał sobie je przypomnieć, a przy okazji i wy będziecie mogli je obejrzeć. Po trochu będę je tutaj dodawał. Polecam!

Poniżej świetny film, z doskonałym zestawem ćwiczeń.

Opublikowano w dziale: BBL, bieganie

Napisz komentarz...



− siedem = 1